Ačkoliv mají poláci VADER na kontě již tři obrazové nosiče (z nichž ten poslední, DVD „Night Of Apocalypse“, je datován teprve do roku 2005), přicházejí v těchto dnech znovu s pohyblivým koncertním záznamem. Tento na první pohled poněkud nečekaný počin má však svůj logický důvod a pokud znáte podrobněji nedávné a zároveň momentální dění kolem kapely, zajisté mu dáte za pravdu. Velkolepým turné k poslednímu albu „Impressions In Blood“ (2006) totiž VADER symbolicky uzavřeli významnou etapu vlastní existence, neboli etapu pomyslně ohraničenou smrtí Docenta, definitivním nástupem Daraye a vydáním naprosto exkluzivního materiálu na EP „The Art Of War“ (2005) a na již zmíněné loňské desce. A protože to byla, co bychom si to neřekli nahlas, etapa mimořádně úspěšná, není určitě od věci oslavit to a stvrdit živým DVD, nabízejícím krom klasického koncertu rovněž několik (respektive dvojici) zajímavých bonusů.
Za poněkud přeplácaným obalem, míchajícím až trošku nesmyslně na jednom jediném monstru dohromady velké množství běžných metalových symbolů a propriet, se tedy schovává disk, který musí každého fanouška VADER (a teoreticky nejen jeho) jednoduše nadchnout. V koncertní sekci uchovává vystoupení démonické čtveřice z 12. února 2007 ve slušně zaplněném varšavském klubu „Stodoła“, a přestože to dohromady znamená jen něco málo přes hodinu čistého hraní, potenciál zahraných skladeb to na atmosféře bohatě vynahrazuje. Krom obligátních a povinných kusů jako „Silent Empire“, „Blood Of Kingu“, „Black To The Blind“ či „Dark Age“ totiž dochází především na zástupce již zmiňovaných posledních dvou nosičů, což v živém provedení znamená snad ještě větší inferno než v původní verzi. Samozřejmostí k tomu je bezchybný zvuk, který tvůrci DVD naštěstí vychytali bez nejmenších problémů, stejně tak jako si poradili i se střihem a světleným parkem (podsvícení scény kupříkladu při intru „Para Bellum“ je vskutku fascinující). Ostatní dění na pódiu je přitom sice poněkud statické, ale to je myslím dáno podstatou hudby, o kterou tady jde - při instrumentální náročnosti death metalu z dílny VADER se asi těžko zmůžete na něco víc než jen třeba Mauserův zapřený postoj a téměř permanentní potřásání hlavou.
Obrátíme-li po doznění poslední, převzaté skladby „Wyrocznia“ (z dílny legendárních KAT v pěveckém podání Oriona (BEHEMOTH, VESANIA)), digitální list, dostaneme se k sekci druhé, totiž k bonusům. Mimo rozhovoru se samotným Peterem Wiwczarkem, vedeným v jeho rodné v polštině s doprovodnými anglickými titulky (na němž je sympatická otevřenost, s jakou jediný původní člen kapely mluví například o okolnostech Docentova konce) se mezi nimi zaskví zejména oba klipy, přímo vyzařující vysoce precizním zpracováním. A ať už je to „Sword Of The Witcher“, temná skladba vyrobená na objednávku pro počítačovou hru „The Witcher“, podle níž také vykazuje znaky jakési učesanosti a většího příklonu ke klasickému metalu, či naprosto pekelná „Helleluyah (God Is Dead)“, jedno jim oběma nelze upřít - stejně jako cokoli jiného na tomhle disku představují VADER ve výsostné formě a možná, možná dokonce i životní. Kdo ví. A třeba si to ujasníme i v chystané biografii poláků, jejíž vydání se plánuje na polovinu roku 2008 k 25. výročí existence skupiny. VADER nás zkrátka nenechají vydechnout, to je marné, ale pokud to má být za cenu záležitostí jako „And Blood Was Shed In Warsaw“, pak ať si poslouží, jen jak je ctěná libost.